Všeobecné zmluvné podmienky pre dodanie tovaru, poskytovanie služieb a vykonanie stavebných prác Fakultnej nemocnice s poliklinikou Nové Zámky

Nižšie uvedené všeobecné zmluvné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou objednávky. Podmienky dohodnuté v objednávke odlišne od týchto všeobecných zmluvných podmienok majú prednosť pred týmito všeobecnými zmluvnými podmienkami(ďalej len ako ,,zmluvné podmienky“). Podmienky dohodnuté v platnej a účinnej písomnej zmluve uzatvorenej medzi zmluvnými stranami odlišne od týchto zmluvných podmienok majú prednosť pred týmito zmluvnými podmienkami.

Preambula

Akceptácia tejto objednávky zo strany dodávateľa je prejavom vôle, ktorým dodávateľ vyjadruje svoj súhlas s týmito zmluvnými podmienkami. Akceptáciou objednávky zo strany dodávateľa (i) pri dodaní tovaru uzatvárajú zmluvné strany kúpnu zmluvu v zmysle § 409 a nasl. Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, (ii) pri poskytovaní služieb alebo (iii) alebo iných plnení uzatvárajú zmluvné strany zmluvu (zmluvný typ) v zmysle ustanovení Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,Zmluva“).

Zmluvné podmienky

1. Dodávateľ akceptáciou objednávky potvrdzuje, že spĺňa všetky požiadavky na dodanie tovaru alebo poskytovanie služieb alebo stavebných prác uvedených v objednávke a spĺňa osobitné požiadavky na dodanie tovaru a poskytovanie služieb alebo stavebných prác t.j. kvalifikačné, odborné, technické a iné predpoklady pre riadne dodanie tovaru a služieb. Ak dodávateľ nie je oprávnený poskytnúť dodanie tovaru alebo služieb alebo stavebných prác, ktoré sú predmetom objednávky, tak je objednávateľ oprávnený od tejto Zmluvy odstúpiť.

2. Dodávateľ sa s objednávateľom dohodli na splatnosti faktúry v lehote do 60 dní odo dňa vystavenia s náležitosťami podľa všeobecne platných právnych predpisov, najmä v súlade so zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. Dodávateľ je povinný zaslať faktúru objednávateľovi v deň jej vystavenia, inak splatnosť faktúry začína plynúť v deň jej doručenia objednávateľovi. Každá faktúra musí byť vystavená elektronicky a doručená objednávateľovi na email: faktury@nspnz.sk a to iba v prípade, ak máte písomný súhlas so zasielaním elektronickej faktúry. Elektronická faktúra je daňovým dokladom v zmysle § 71 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty a §31 až 33 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve. Fakturovaná suma bude uhradená bankovým prevodom na účet dodávateľa. Dodávateľ vystaví faktúru najneskôr do piateho pracovného dňa v mesiaci nasledujúcom po mesiaci v ktorom bolo plnenie dodané. Objednávateľ preddavky ani zálohy neposkytuje. Faktúra musí obsahovať okrem povinných náležitostí číslo objednávky, jednotkovú cena bez DPH, jednotkovú cenu s DPH, sadzbu DPH, celkovú cenu bez DPH a celkovú cenu s DPH. Na faktúre je potrebné jednotkové ceny zaokrúhliť maximálne na 2 desatinné miesta. Predmetom fakturácie bude len skutočne objednaný a dodaný druh tovaru alebo služby alebo práce ako aj skutočne objednané a dodané množstvo tovaru alebo služieb alebo práce na základe objednávky objednávateľa a potvrdeného dodacieho listu. Ak faktúra nebude obsahovať zákonom stanovené náležitosti, resp. nebude po stránke vecnej alebo formálnej stránke správne vyhotovená, má objednávateľ právo vrátiť ju dodávateľovi na opravu a doplnenie, pričom u opravenej a doplnenej faktúry nová lehota splatnosti začína plynúť odo dňa doručenia opravenej a doplnenej faktúry objednávateľovi.

3. Bez predchádzajúceho písomného súhlasu objednávateľa nie je dodávateľ oprávnený dodať tovar alebo poskytnúť službu alebo vykonať stavebné práce prostredníctvom subdodávateľa.

4. Objednávateľ si vyhradzuje právo neprevziať tovar, službu alebo stavebnú prácu neúplnú alebo vadnú. V prípade, keď na základe fyzickej kontroly tovaru, služby alebo práce objednávateľ zistí nezrovnalosti – zrejmé chyby a vady tovaru, služby alebo práce, tovar, službu alebo prácu neprevezme a vystaví protokol nezrovnalostí. Dodávateľ je povinný na vlastné náklady vady odstrániť. Pri uplatnení reklamácie je dodávateľ povinný tovar prevziať v sídle objednávateľa na vlastné náklady. Dodávateľ je povinný vysporiadať reklamáciu vád bezodkladne najneskôr však do 5 dní od doručenia reklamácie.

5. Dodávateľ je povinný dodať nový, nepoužitý a nerepasovaný tovar za predpokladu, že verejný obstarávateľ vyslovene nepožaduje dodať už používaný, resp. repasovaný. Cena je vrátane dopravy na miesto plnenia, ktorým je adresa sídla objednávateľa.

6. Nedodržanie technických vlastností tovaru a technickej špecifikácie bude objednávateľ považovať za podstatné porušenie zmluvných podmienok zo strany dodávateľa. Ak dôjde k podstatnému porušeniu zmluvných podmienok zo strany dodávateľa, vzniká objednávateľovi nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 10 % z celkovej ceny predmetu Zmluvy, a to najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia písomného upozornenia na podstatné porušenie Zmluvy, pričom nie je dotknutý nárok objednávateľa na odstúpenie od Zmluvy a rovnako nie je dotknutý ani nárok objednávateľa na náhradu škody v celom rozsahu.

7. Postúpenie pohľadávok dodávateľa podľa § 524 a nasl. Zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,Občiansky zákonník“) bez predchádzajúceho súhlasu zriaďovateľa objednávateľa (MZ SR) je zakázané. Právny úkon, ktorým budú postúpené pohľadávky dodávateľa v rozpore s dohodou dodávateľa a objednávateľa podľa predchádzajúcej vety bude podľa § 39 Občianskeho zákonníka neplatné a porušenie zákazu podľa prvej vety je sankcionované zmluvnou pokutou vo výške 20 % z istiny pohľadávky postúpenej v rozpore so zákazom. Týmto nie je dotknutý nárok objednávateľa na (i) náhradu škody aj v rozsahu prevyšujúcom výšku dohodnutej zmluvnej pokuty a (ii) rovnako týmto nie je dotknutý nárok na inú zmluvnú pokutu.

8. Akceptácia ručiteľského vyhlásenia podľa § 303 a nasl. Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov zo strany dodávateľa je bez predchádzajúceho súhlasu zriaďovateľa objednávateľa (MZ SR) zakázaná. Právny úkon, ktorým dodávateľ akceptuje ručiteľské vyhlásenie tretej osoby, na základe ktorého sa tretia osoba stane veriteľom objednávateľa v rozpore s dohodou dodávateľa a objednávateľa podľa predchádzajúcej vety bude podľa § 39 Zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov neplatné a porušenie zákazu podľa prvej vety je sankcionované zmluvnou pokutou vo výške 20 % z istiny pohľadávky postúpenej v rozpore so zákazom. Týmto nie je dotknutý nárok objednávateľa na (i) náhradu škody aj v rozsahu prevyšujúcom výšku dohodnutej zmluvnej pokuty a (ii) rovnako týmto nie je dotknutý nárok na inú zmluvnú pokutu.

9. Dodávateľ sa zaväzuje, že pohľadávky vzniknuté z tejto Zmluvy nepoužije ako predmet zálohu. Dodávateľ sa zaväzuje zdržať sa aj iných právnych úkonov, ktoré by mali za následok zmenu v osobe veriteľa peňažného záväzku voči dodávateľovi, a to pod sankciou neplatnosti takéhoto úkonu.

10. Vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán touto Zmluvou neupravených sa riadia Obchodným zákonníkom a platnými právnymi predpismi SR.

 

Tieto zmluvné podmienky sú platné a účinné od 01.10.2024.

JUDr. Mgr. Mikuláš Blaško
riaditeľ Fakultnej nemocnice s poliklinikou Nové Zámky


logo_biele

Nová nemocnica na Slovenskej ulici č.11 bola slávnostne otvorená 29. 4.1982. mala 795 lôžok. Presťahovaním sa oddelení do novopostavenej nemocnice na opačnom konci mesta, sa v priestoroch pôvodnej nemocnice na Kapisztóryho ulici vytvorili podmienky pre rekonštrukciu miestností pre nové oddelenia a oddelenia dovtedy sídliace mimo areál nemocnice. Bolo tu zriadených niekoľko poliklinických ambulancií.

Nová nemocnica bola vybudovaná s celkovým rozpočtovým nákladom 326 miliónov korún.

Fakultná nemocnica s poliklinikou Nové Zámky © 2021